Sunday 25 November 2012

LAGI SEKALI TEROKA GUA

Kami Kelana C Gombak telah meneroka Gua Batu Maloi!!!!

Pada 13/11/2012(Selasa/Deepavali) yang lalu, Pengakap kelana C Gombak, telah Membuat Ekspidisi Meneroka Gua Batu Maloi, Ekspidisi ini telah desertai oleh 25orang, iaitu terdiri daripada 24 orang ahli dan seorang Penolong Pemimpin(Sazmi Saharin).

Gua Batu maloi Terletak di daerah Johol, Negeri Sembilan. Berkumpul di NZ curry House Sekolah SMKSP, terus bergerak ke R&R Seremban untuk rehat semalaman. Kami bertolak kul 11.00pm malam deepavali.

Pada ke esokkan hari kami bertolak ke Gua batu Maloi. Kami di sambut dengan 1 orang Guide dan 2 orang peneroka Gua tersebut.

Diberi Sedikit taklimat sebelum masuk ke gua. Untuk pengatahuan anda semua Gua Batu Maloi ialah sejenis gua  berbatu granit bukan batu kapur.

Alhamdullilah Kami selesai Bergua pada jam 12.30pm dan semua orang selamat sampai..

Semasa Penerokaan :--

Banyak haluan haluan mencabar yang harus kami tempuhi. Sehingga memaksa kami membuat pelbagai aksi yang menarik.

Kami juga dapat mendalami suasana apabila dikelilingi kelawar = awesome

Ada halangan yang harus  menyelam untuk melepasinya = double awesome AKA sanctum

Kepada kelana2 lain kami rank Gua ini Sebagai   4 bintang

*for info :-
Ini laluan paling senang, ada lagi 4 level..

























No comments:

Post a Comment