Tuesday 14 January 2014

Kelana C Gombak Ke Sungai Chiling

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera

Pada 8 Disember 2013 bersamaan hari Ahad, Kelana C Gombak mengadakan aktiviti meneroka air Terjun Sungai Chiling yang sangat owesome. Kami bertolak pagi pada pukul 8.30 dan tiba di destinasi pada pukul 10.00am.

Sebelum meneruskan perjalan selama 40 minit ke Sungai Chiling, kami singgah di tapak perkemahan sungai Chiling dan memulakan BBQ dan juga makan tengah hari.

Setelah selesai berBBQ pada tepat jam 12 tengahari, kami meneruskan perjalanan ke sungai Chiling. perjalan 40minit treking ini, tidaklah terlalu sukar bagi kami, kerana bentuk muka buminya bukan berbukit bukau.

Kami tiba di sungai Chiling pada jam 1.00ptg dan terkejut melihat cantiknya permandangan air terjun sungai Chiling dan kagum akan kebesaran tuhan. Air Terjun Sungai Chiling mempunyai kedalaman yang sangat dalam dan tidaklah terlalu bahaya kepada yang pandai berenang. Air nya juga sangat sejuk hingga kesejukan itu terasa sampai ke tulang

Kami menghabiskan 3jam bermandi manda di Air Terjun itu lalu bersiap untuk pulang. Perjalan pulang hanya mengambil masa dalam 30minit menggunakan jalan yan sama kita pergi. Lebih kurang pukul 5ptg kami beransur pulang.





















No comments:

Post a Comment