Sunday 20 April 2014

NUANG CHALLENGE from JANDA BAIK TREK

Assalamualaikum dan Salam Pengakap Semua>>>

Pada 12-13 April 2014 bersamaan hari Sabtu dan Ahad, kelana C Gombak telah mengadakan aktiviti Mendaki Gunung Nuang melalui Trek Janda Baik, seramai 23 orang ahli pengakap kelana C Gombak yang menyertai aktiviti ini.

Drpd 10 bintang kami bagi 5 kerana Trek daripada Hulu Langat lagi mencabar dan DASHAT!!, Bertolak daripada kaki bukit pada tepat 8am Ahad dan tiba di cekpoint yang pertama iaitu airterjun owsome selepas 1 jam perjalanan. Berhenti selama 10min, dan meneruskan perjalan sebanyak 3.30 jam untuk sampai kepuncak +- stop2.

Alhamdullilah semua orang dari ahli kami selamat sampi di puncak Nuang pada jam 1pm kerana ada yg slow, tetapi yang penting sampai. Permandangan di puncak Nuang, adalah macam biaser, x da ape2 yg best. Cuma Kepuasan yang owsome.

Selapas 1jam berehat tepat 2.00pm kami meneruskan perjalan turun, kami tiba di air terjun pada pukul 4pm. Mandi manda di air terjun dan rehat selama 30min. Meneruskan perjalanan turun semula dan tiba di kaki Gunung pada pukul 5.30pm.

Semua orang dalam keadaan, koma sebentar, hanya memaksa diri untuk berjalan, mcm siput org ckp. Semua ahli pulang dengan selamat kerumah masing2.

K.krem
Adamkol

Sorry bahasa mmng kene owsome.

















No comments:

Post a Comment